vrijdag 23 september 2011

Bryce - Page, 19 september

Het was mijn bedoeling om voor zonsopgang (7.13) bij de rim te staan, en ik ben om 6.45 wakker, maar als ik het gordijn open doe blijkt het al behoorlijk licht te zijn. Paniek! Het blijkt dat de wekker in de cabin minstens een half uur achter loopt. Ik kleed me snel aan - E. blijft nog even liggen - en loop naar de rim. Veel mensen komen al teruglopen dus ik ben echt laat. Bij de rim is het uitzicht weliswaar prachtig, maar de zon staat al aardig hoog. E. komt er na een tijdje ook aanlopen. We maken foto's, en gaan dan naar de cabin om te ontbijten.













Na het uitchecken en een uitgebreid bezoek aan de winkel in de Lodge waar we wat cadeautjes kopen, trekken we onze wandelschoenen aan en beginnen met de Queens Garden Trail. Al snel zijn we een flink stuk beneden de rim en zien we de mooiste formaties en doorkijkjes. Als we ergens stil staan voor een foto word ik aangesproken door een dame die vraagt of ik beide polsen heb gebroken (wat onhandig!) en die vindt dat mijn shirt zo mooi past bij de kleur van mijn gips. Ze maakt er zelfs een foto van.








We nemen aan het eind van de trail het verbindingspad met de Navajo Loop Trail. Dit is een mooi vlak stukje door een redelijk groen gebied. Bij de kruising met de Navajo Loop moeten we kiezen voor het deel via Thor's Hammer, of via Wall Street. Qua lengte maakt het niet veel uit, via wall Street is het iets korter. We kiezen voor Wall Street omdat we daar waarschijnlijk meer schaduw hebben. Dit is ook weer een prachtig pad. Het is een deel dat vaak afgesloten is vanwege "rock fall". Er staat dan ook een waarschuwingsbord dat je rekening moet houden met vallende rotsblokken. Het pad is wel enigszins geblokkeerd, maar je kunt er wel door. De klim omhoog valt niet mee, dus er worden regelmatig foto's gemaakt onderweg.


Als we boven zijn nemen we de auto om nog even naar Bryce Point te rijden en dan rijden we het park uit, richting Page.
Elizabeth heeft het kabeltje om de foto's van haar toestel op de PC over te zetten waarschijnlijk in de Desert Pearl Inn laten liggen, en als ik in Kanab een fotozaak zie besluiten we daar even te stoppen. Het is een prachtige zaak, met veel oude camera's (er staan zoveel oude toestellen dat ik me even afvraag of er wel zoiets moderns als kabeltjes te koop zijn) en mooie foto's. Gelukkig is het gewenste kabeltje aanwezig en na een praatje over de snelle ontwikkelingen in de digitale fotografie gaan we weer naar buiten. Pas dan zie ik de naam van de winkel: Alderman. En dat is een bekende naam voor veel AllesAmerika-forummers; Terry Alderman treedt op als gids voor mensen die de minder toegankelijke gebieden rondom Page willen bezoeken. We lopen daarom nog even terug om hem te melden dat we zijn naam kennen en hij vraagt of we toevallig David en Sonja kennen, zijn eerste klanten. Die ken ik inderdaad, we zullen ze zelfs ontmoeten in Page deze avond. Hij hoopt David en Sonja ook nog te zien, en wij beloven dat door te geven. Grappig, zo'n ontmoeting!
We gaan nog even wat drinken in Kanab en rijden dan verder naar Page.
Onderweg infomeren we bij de BLM office naar de stand van de weg naar de Wire Pass Trailhead. Het moet met onze Jeep goed te doen zijn volgens de ranger. En neem je tijd, raadt hij ons aan; er is zoveel meer te zien daar dan alleen de Wave.
In Page hebben we twee nachten de Days Inn geboekt. We vinden het gemakkelijk. We worden hartelijk ontvangen (dat heb ik wel eens anders meegemaakt in Page), en onze kamer ziet er prima uit.





We proberen contact te krijgen met Sonja en David, maar die zijn niet online. Daarom gaan we eerst maar even boodschappen doen (drankjes en snacks voor de wandeling van morgen) en ik laat bij S&D het bericht achter dat we bij de Dam Bar & Grille gaan eten.
Als we bij het restaurant zijn blijkt het aardig vol. We moeten ongeveer een half uur wachten, en we doden de tijd bij de naastgelegen souvenirwinkel. Daar komen S&D op een gegeven moment ook binnenlopen. We veranderen onze party van 2 naar 4 en kunnen al vrij snel daarna aan tafel. Het is erg gezellig, Sonja en David hebben er al heel wat tijd en avonturen op zitten en ze kunnen ons goede tips geven voor ons bezoek aan de Wave de volgende dag. Het blijkt dat ze slecht weer hebben gehad. Dat klopt wel met onze ervaringen in met name Zion; daar was het duidelijk slecht geweest vlak voor wij daar kwamen. Het wordt door de gezelligheid vrij laat, ondanks ons voornemen om op tijd te gaan slapen. Leuk, zo'n ontmoeting!



Overnachting: Days Inn, 289,60 dollar (2 nachten)
Boodschappen: 8,04 dollar
Eten: 50 dollar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten